martes, 25 de febrero de 2014

PLENO EXTRAORDINARIO URGENTE DE 24 FEBRERO DE 2013

Orden del día:

1.    Propuesta de Alcaldía,  sobre modificación de la fecha de celebración de las sesiones ordinarias del pleno del Ayuntamiento de Picanya.

APROBADO POR UNANIMIDAD. Primer miércoles no festivo de mes, a las 20 horas.

2.    Propuesta de acuerdo del Pleno de la Corporación,  sobre iniciación de tramitación para la formalización del conflicto en defensa de la Autonomía Local.

PSOE A FAVOR; COMPROMIS A FAVOR; PP EN CONTRA (se aporta intervención justificativa)

3.    Propuesta de aprobación inicial, si es el caso, de Ordenanza Reguladora de la tasa para derechos de examen.

PSOE A FAVOR;  COMPROMIS Y PP ABSTENCION. (La abstención es motivada por que en las bases no se excluye de pagar tasa a los parados)

TEXTO DEL ARGUMENTARIO PARA LA INTERVENCION EN EL PUNTO 2.

Davant de la proposta de l'alcaldia d'iniciar la tramitació per a la formalització del conflicte en defensa de l'Autonomia Local, volem manifestar que:

El Govern d'Espanya i, en concret el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, han estat, com a mesura prèvia a l'aprovació de la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local, negociant amb la FEMP, amb les comunitats autònomes, amb els distints grups polítics i amb la CNAL, a fi d'aconseguir la major participació i consens possible.

A més, va elevar consulta al Consell d'Estat, que va ratificar en línies generals la viabilitat i constitucionalitat de la norma, ja que reconeix a l'Estat  la competència per a dictar normes bàsiques i homogènies de caràcter local en tot el territori nacional.

En este sentit, el Ministeri va valorar positivament les observacions realitzades i ha incorporat la major part de les indicacions rebudes perfeccionant el text de la norma.

Cal destacar que:
Ø  L’Informe del Consell d’Estat: avala les tesis de l'Executiu en relació amb la reforma local i, encara que reconeix un marc competencial més estret que l'actual de la Llei de Bases de Règim Local, estima que obeïx que per primera vegada s'ordenen i aclarixen les competències dels ajuntaments, però no es pot concloure que siga inconstitucional.
 
Ø  Reconeix la plena constitucionalitat del règim dels funcionaris d'Administració local amb habilitació local de caràcter nacional, així com les limitacions de retribucions que es fixen per a complir amb el principi d'estabilitat pressupostària.

Ø  No qüestiona la metodologia del cost  estàndard, si bé sol·licita un major detall i concreció, una definició legal del concepte i la precisió de si es realitzarà per al conjunt dels servicis o individualitzat a cada servici.

En este sentir, el Govern ha tingut en compte les observacions del Consell d'Estat referents al cost estàndard per a l’elaboració de la llei.

Ø  Aplicarà factors de correcció municipi a municipi i servici a servici en la determinació del cost estàndard, en funció de determinats paràmetres, com la població vinculada, els índexs de dèficit d'infraestructures i un model que integre la possibilitat de contemplar un conjunt d'especificitats que pogueren justificar un major cost dels servicis per part dels municipis que així ho acrediten.

Ø  A pres en consideració les al·legacions referides a la falta de concreció legal del concepte i del procediment, incloent la determinació dels factors rellevants per a calcular el cost estàndard i, en relació al procediment, incorporant també en la Llei els seus elements essencials.

Quant a les observacions sobre les diputacions provincials, hi ha coincidència a compartir el criteri del Consell d'Estat relatiu a la conveniència d'escometre una profunda revisió del règim de definició de les competències municipals, a fi d'aclarir-ho i eliminar els supòsits de concurrència competencial.

Conclusions:

1.     El dictamen emés pel Consell d'Estat, a petició del Govern, és una mostra més de l'interés del Govern per aconseguir el millor text possible per a redimensionar els Ens locals d'acord amb la seua capacitat de gestió i la seua adequació al compliment dels principis d'estabilitat i suficiencia Financera.

2.     És una norma que donarà els seus fruits, permetrà als ajuntaments continuar oferint als veïns els servicis públics que demanden, sense posar en risc el seu manteniment i garantint una prestació sostenible cap al futur.
 
3.     Donarà agilitat a l'administració local i reduirà costos evitant duplicitats innecesaries.

4.     Garantix el manteniment de  l'autonomia local perquè l'article 137 de la Constitució atorga a municipis i províncies la capacitat de gestionar els seus respectius interessos i estos són principalment aquells que es puguen prestar de forma sostenible i sense disminuciço dels seus recursos propis. Esta Llei el que fa és precisament delimitar eixa capacitat de gestió perquè els ajuntaments puguen organitzar les seues competències en el marc de la llei i els veïns conéixer el que pot i no pot fer el seu Ajuntament de forma transparent i baix control.

Per tant, desde el Partit Popular valorem molt positivament la reforma de esta llei i aixi mateix, considerem innecessària la proposta d'iniciar la tramitació per a la formalització del conflicte en defensa de l'autonomia local i per tant la convocatòria d'este Ple.


NOTA: Para hacer un seguimiento mas pormenorizado de todo lo acontecido en este pleno, se puede ver al completo en  la página web del Ayuntamiento.

No hay comentarios:

Publicar un comentario